!!!!!!!!!volleyball news
نويسندگان
آخرين مطالب

آنالیز تیم ملی والیبال صربستان پیش از رویارویی با ایران

مهرداد مهرانپور آنالیزور تیم‌های ملی والیبال عملکرد فنی صربستان در چهار بازی نخست لیگ جهانی، تحلیل و ارزیابی کرد.

در آستانه دیدار حساس تیم ملی والیبال ایران با صربستان در چارچوب مسابقات لیگ جهانی، خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گفت و گو با مهرداد مهرانپور، آنالیزور تیم‌های ملی تحلیل وی را درباره عملکرد فنی صرب‌ها جویا شد.

** دست پاسور حریف را بخوانیم

طبق آماری که از چهار بازی گذشته تیم صربستان بدست آوردیم، آن چه مشهود است از ضعف دریافت اول نسبت به سایر تاکتیک‌های این تیم حکایت می‌کند. همچنین متوجه شدیم که در تمام ست‌های چهار بازی نخست صربستان در لیگ جهانی "پتکوویچ" به عنوان پاسور اول به میدان رفته است. این شناخت بازیکنان ایران را از تیم صربستان بالا می‌برد. زیرا این بازیکن در لیگ ایران با ملی پوشان ما هم بازی بوده و از این سو خواندن دست وی در هنگام پاس دادن برای بازیکنان ایرانی راحت‌تر است. او معمولا به مهره‌هایی که در اختیارش هستند پاس می‌دهد.

**صرب ها یشتر قدرتی کار می کنند

صرب‌ها یک اسپکر خیلی خوب در اختیار دارند که آمارش با اسپکرهای معمولی متفاوت است و در هر بازی بیشتر از میانگین معمول یک اسپکر امتیاز می‌گیرد. پاسور دوم خود را هم به طور غیر ثابت به خدمت می‌گیرند. صربستان در چهار بازی قبلی خود آمار دریافت پایینی داشتند اگر در برابر ایران بتوانند دریافت‌های خوبی داشته باشند. شاید از سرعتی‌های خود نیز بیشتر استفاده کنند.

تعداد پاس‌هایی که به پشت خط زن و بلند زن‌ها داده می شود در مقایسه با تعداد پاس‌هایی که به سرعتی زن‌ها داده می‌شود به غیر از یک بازی کاملا متفاوت است. دست دفاع ما کاملا باز است که برای توپ‌های کامل بپرد و توپ‌های کم ارتفاع تر را نیز با اسپکرهای کناری مهار کنند.

**پشت خط زن حریف خطرناک است

به نظر من کار خوب "آناتا کوویچ" پشت خط زن‌ها و بلند زن‌های صربستان مهمترین عامل پیروزی این تیم برابر کوبا و امتیازگرفتن از روسیه بوده است. با توجه به اینکه ما تصور می‌کردیم صرب‌ها بیشتر از سرعتی‌زن‌های خود استفاده کنند. زیرا یکی از سرعتی‌های آن‌ها جزو بهترین‌های جهان است. اما آماری که داریم نشان می‌دهد که آنها بیشتر به بازی قدرتی اتکا دارند.

** حملات سرعتی جواب نمی‌دهد

با توجه به دفاع خوب "پتکوویچ" و دفاع وسط‌های خوبی که صربستان در اختیار دارد باید بازی را به کناره ‌ای آنتن ببریم و از پایپ‌های بین بازیکنان بیشتر بهره ببریم. اگر بخواهیم از وسط تور حمله کنیم. احتمال مهار شدن اسپکرها بالا می‌رود. بازی سرعتی به نظر من جواب نمی‌دهد. رویارویی با دفاع کناری برای ما بهتر خواهد بود. زیرا یکی از بلندزن‌های صربستان نسبت به سایر بازیکنان این تیم دفاع ضعیف‌تری دارد. ما هم در یک دنده سرعتی زن خیلی قوی در اختیار نداریم و خیلی صلاح نیست از سرعت در حمله استفاده کنیم زیرا در دفاع به مشکل می‌خوریم.

صربستان تیم خیلی خیلی جنگنده‌ای نیست. ولی والیبال را ساده و با کیفیت خوب اجرا می‌کند. بالاخره نتایجی که تا حالا گرفتند هم خیلی بهتر از ما نبوده است. فکر می‌کنم با حمایت مردم عزیز و پرشور خود در تهران می توانیم بازی خیلی خوبی ارائه دهیم. من فکر می‌کنم باید از سرویس نهایت استفاده را ببریم در حالی که صربستان هم آمار سرویس بالایی ندارد 



[ 30 / 3 / 1392برچسب:, ] [ 9:38 ] [ atieh&zahra ]
درباره وبلاگ

سلام به بروبچه های والیبالی به وبلاگ ما خوش اومدید نظر یادتون نره دوستان ای کاش زندگی والیبال بود تا خوشی های اونو پاس جدایی را اسپک بی وفایی راخطا غم را اوت و محبت را پوئن کنیم
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 230
بازدید کل : 350207
تعداد مطالب : 204
تعداد نظرات : 1256
تعداد آنلاین : 2

کد موسیقی برای وبلاگ